اگر بحث سیستم و نرم افزارهای مدیریت و کنترل سردخانه ها در میان باشد بدون شک اولین چیزی که در مورد آن سوال خواهد شد کنترل ورود و خروج سردخانه است.

صاحبان سردخانه ها به دلیل اینکه کمترین آشنایی ای را با نحوه کارکرد سیستم ها و برنامه های کنترل سردخانه ها دارند این نرم افزارها را به یک ورود و خروج ساده محدود کرده اند.

برای همین اطلاعی از این ندارند که این سیستم ها و نرم افزارها چقدر می توانند پیچیده ترین و کوچک ترین عملیات های از از باسکول گرفته تا بارگیری یا تخلیه را ساده سازی و کنترل کنند.

حالا در این مقاله قصد داریم به این مسئله بپردازیم که چطوری می توان با سیستم های قدرتمند و هوشمند طوری ورود و خروج سردخانه ها را کنترل کنیم که نه چیز اضافی بدون اجازه وارد سردخانه شود و نه چیز اضافی و اشتباهی خارج شود.

اگر در پرترافیک ترین و شلوغ ترین فصل کاری سردخانه ها نگاهی به محوطه و فضای محیط این مجموعه ها بیندازیم به راحتی می توان دید که چقدر خودرو پشت سرهم در انتظار تخلیه یا بارگیری هستند و فشار زیادی را بر پرسنل وارد می کنند.

صف های طولانی و ترافیک شدید در سردخانه ها شدیدا کنترل را برای پرسنل سخت و نفسگیر می کند و از طرفی هم راننده ها باید ساعت ها با استرس و نگرانی بالا در صف منتظر بمانند.

یا حتی کنترل قسمت بارگیری هم برای مسئول این قسمت سخت و گاها غیرممکن خواهد شد و شدیدا به چندین نفر برای نظارت بر خودروها و افراد نیاز خواهند داشت.

اگر عمیق تر نگاه کنیم در نبود یک سیستم و نرم افزار هوشمند نه مشخص خواهد شد چه خودرویی با چه شماره پلاکی وارد سردخانه شده نه گزارشات بار مشتری و قرادادش همیشه و در هر لحظه در دسترس خواهد بود و نه کیفیت بار مشتری دقیق و مطمئن ثبت خواهد شد.

حالا چطوری امکان دارد شلوغ ترین فضا را تبدیل به محیطی آرام تر و مطمئن تر کرد طوریکه سختگیرانه ترین و دقیق ترین کنترل ممکن  صورت بگیرد و سرعت عملیات چندین برابر حالت دستی و کاغذی بالاتر برود؟

سیستم اتوماسیون رایا برای این فرایند سریع ترین و راحت ترین طراحی ممکن را به کار گرفته و با چندین کلیک ساده ورود و خروج را سریع تر کرده است.

سیستم رایا چطوری این فرایند را امن تر و راحت کرده است؟

 

  • عقد قرارداد به صورت آنلاین

مشتری می تواند از طریق سامانه برای فصلی دیگر اقدام به رزرو سردخانه نماید و مقدار درخواستی محصولش را آنلاین ثبت کند.

  • مشاهده آنلاین گزارشات بار

مشتری می تواند با مراجعه به سامانه از آمار و نحوه ورود و خروج بارهای خود اطلاع پیدا کند.

  • معطلی راننده در صف تا حداکثر 5 ثانیه

برای ثبت ورود و خروج بار، سیستم اتوماتیک قرارداد را کنترل می کند و مسئول باسکول نیازی به بررسی و کنترل دستی  ندارد طوریکه با یک کلیک ساده می تواند باسکول ورود و خروج را بدون تایپ دستی ثبت کند و صف های طولانی و پرترافیک حذف شود.

  • مدت زمان انتظار خودرو

این قابلیت در سامانه به مشتری نشان می دهد که چند ماشین در صف سردخانه وجود دارد و مدت زمان انتظار خودرو جدید چقدر طول خواهد کشید.

  • ثبت اتوماتیک باسکول از راه دور

وزن باسکول بصورت اتوماتیک و آنی وارد سیستم خواهد شد بطوری که کاربر  در هرجا (بدون نیاز به نشانگر باسکول) می تواند وزن باسکول را مشاهده نماید یا حتی پاره سنگ ترازو را صفر کنند.

  • ثبت شمارش تخلیه و بارگیری با گوشی همراه

پرسنل سکوی بارگیری می تواند پالتهای تخلیه و بارگیری شده را به تفکیک نوع میوه و سبد با گوشی آنی ثبت کند طوریکه هوش مصنوعی سیستم، وزن هر میوه و پالت را اتوماتیک تشخیص می دهد.

  • رسم امضاء دیجیتالی بر روی گوشی

مشتری با امضای دیجیتالی کیفیت محصول و مقدار بار خود را تایید می کند و این اثباتی بر دقیق بودن سردخانه خواهد بود.

  • عکس از محصول مشتری

پرسنل سکوی  بارگیری می تواند به راحتی با گوشی خود از کیفیت واقعی محصول عکس بگیرد و مستندات آن را بایگانی کند.

  • ثبت تصویر خودروی راننده و نوع ماشین

سیستم با دوربین مداربسته از ورود و خروج خودرو  با کیفیت بالا  عکس می گیرد و در سیستم ذخیره خواهد کرد.

  • ثبت کیفیت محصول مشتری

مسئول کنترل کیفی با ثبت اطلاعات کیفی بار (آسیب دیده، کرم خورده و …) مشتری را متعهد می کند که بار تحویل داده شده با چه کیفیتی در سردخانه نگهداری خواهد شد.

  • شناسایی بار مشکوک  و خطایابی

اگر  ثبت مشکوک یا اشتباهی اتفاق بیافتد هوش مصنوعی سیستم بصورت هوشمند، آن را  به مدیریت اطلاع می دهد.

  • نشان دادن افت واقعی

با ثبت اتوماتیک و دقیق وزن باسکول بدون دخالت دست، سیستم افت واقعی هر قرارداد را حساب می کند بصورتی که بتوانید کمترین افت را در سرخانه داشته باشید.

  • ارسال پیامک به مشتری

سیستم با ارسال پیامک، عملیات بار مشتری را سریعا به او گزارش می دهد.

  • سیستم دیجیتالی و اتوماتیک ثبت دما و رطوبت

مسئول کنترل کیفی می تواند با بازرسی روزانه، دما و رطوبت (مه پاشی، سمپاشی و…) را روی گوشی ثبت کند و سیستم گزارشات وضعیت سالن ها را با نمودار گزارش دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *